For å bidra til en normalisering av mensen og tilhørende hygieneprodukter, ønsker jeg å bidra i samtalen ved å redesigne Obs tampongforpakning. Ved å gå vekk fra det mer sterile og tekniske, ønsket jeg et visuelt språk som roper enda høyere, tar enda mer plass og er oppmuntrende spesielt mot de yngste forbrukerne.
År
2022
Leveranse
Emballasjedesign
Industri
Hygieneprodukter,
kvinnehelse
Samarbeid
Individuelt arbeid
Programvare
Adobe Indesign, Illustrator, Lightroom & Procreate
Oppdragstype
Konseptuelt, ikke realisert

Ved å beholde fargekodene for de ulike typene, vedlikeholdes hvordan vi spesifiserer type i vårt språk - "Kan du kjøpe med blå Ob?" For å rope enda høyere, har fargene blitt mer saturerte. Hver type har fått hver sin geometriske form, mønster & maskot for å differensiere og skape identitet per type.

Når et hygieneprodukt lages, er det svært viktig å opprettholde det kliniske aspektet. Likevel er det tenkt annerledes med hvordan de to eskene er bundet sammen - for en enda grønnere produksjon er eskene samlet med en pappring kontra med plastemballasje.
